Skullcandy
Skullcandy kwam schreeuwend deze wereld binnen als het geesteskind van het beruchte non-conformer en actiesport product meesterbrein Rick Alden. Op een dag, toen hij naar de top van een Park City-piek reed voor een andere kruitsprong, moest hij zijn oordopjes uit zijn muziekspeler rukken en die gebruiken om zijn telefoon te beantwoorden. Toen kreeg hij een simpel maar krachtig idee. Wat als er een koptelefoon was die naadloos kon overschakelen van muziek naar telefoongesprekken? En wat als die koptelefoon er echt zo goed uitzag als hij werkte? Dat idee, op die dag, op die stoeltjeslift, was het fundament waarop Skullcandy was gebouwd.
Rick stortte zich met volle kracht op het realiseren van zijn idee, net als bij al het andere in zijn leven, van schaatsen tot snowboarden, van kunst tot sleutelen in zijn garage. Zijn houding om het koste wat het kost voor elkaar te krijgen trok een kern van gelijkgestemde buitenbeentjes aan die er niks om gaven om volgens de regels te spelen of de onoverkomelijke kansen die tegen hen waren opgestapeld.
Lang verhaal kort, het werkte. In een zee van zwart en wit werden ze een terrein van kleur en stijl waar de wereld op had gewacht. Skullcandy’s inzet voor tegencultuur en zelfexpressie krabde de geluidskriebels van core up-and-comers en underdogs die niemand anders kon bereiken. Ze werkten samen met verwante risiconemers en pioniers die op vol volume leven, zoals artiesten, atleten en dj’s, en hielpen evenementen te laten groeien die ver verwijderd waren van het hoofdpodium en de mainstream. Skullcandy’s street cred groeide en groeide tot ze hun rechtmatige plaats in de winkelrekken en de hoofden van trendsetters en pioniers overal veilig stelden.
Vandaag de dag is Skullcandy een wereldwijd merk dat het lawaai en de grenzen verleggen. Ze hebben met succes de audio gemoderniseerd en het speelveld genivelleerd door high fidelity betaalbaar en high style haalbaar te maken. Belangrijker nog is dat ze hun koptelefoon hebben ontworpen om te gebruiken en te misbruiken, niet om op een plank te zetten of in één of ander sjiek etui. Ze zijn gemaakt om je trouwe sidekick te zijn die met je door dik en dun rijdt terwijl je hard oplaadt bij alles wat je doet.
Ze hebben de Skullcandy-vlag stevig geplant op het kruispunt van sport, muziek, jeugdcultuur, kunst, film en mode en vallen binnen om de experts te worden in het duwen van het menselijk potentieel door de kracht van de muziek. Skullcandy’s doel is eenvoudig: innoveren om echte problemen op te lossen en geweldige audio-ervaringen te democratiseren met kwaliteit en stijl. Voor mensen zoals u, zoals wij allemaal. Zij inspireren het leven op vol volume.








